Subject: Fwd: Päring täiendavate selgituste saamiseks siseministri 18.02.2021. a määrus nr. 10 kohta
From: Vesmaco OÜ <[email-masked]>
To: "Erti Suurtalu" <[email-masked]>
Cc: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Fri, 12 Sep 2025 10:49:54 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Täname Teid varasemate selgituste eest seoses tuletõrjevee mahutite 
projekteerimise ja kasutamise nõuetega.

Palume täiendavat infot selle kohta, kuidas Päästeamet kontrollib määruse nr 
10 („Veevõtukoha rajamise, katsetamise, kasutamise, korrashoiu, tähistamise 
ja teabevahetuse nõuded, tingimused ning kord“) täitmist objektidel:

*	Kuidas kontrollib Päästeamet objektil, et rajatud tuletõrjemahutid 
vastavad määruse nr 10 nõuetele?
*	Millistele dokumentidele või arvutustele tugineb Päästeamet kooskõlastuse 
või kinnituse andmisel?
*	Kas on olemas kindel kord või juhend, mille alusel määratakse mahuti 
vastavus nõutud tehnilistele tingimustele?
*	Kas Päästeamet viib läbi ka kohapealseid kontrolle või toimub hindamine 
ainult projektdokumentatsiooni põhjal?

Soovime oma töös tugineda ametlikule ja üheselt mõistetavale 
informatsioonile, mistõttu oleks teiepoolne vastus meile väga oluline.

---
Vesmaco OÜ

t: +372 6418-550
e: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  w: vesmaco.ee 
<http://vesmaco.ee/>
a: Katusepapi 6, 11412 Tallinn <https://g.page/vesmaco>

 <https://www.facebook.com/vesmaco> 
<https://www.linkedin.com/company/vesmaco/>
 <http://vesmaco.ee/>

---------- Пересылаемое сообщение ---------
От: Erti Suurtalu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Дата: Ср, 6 нояб. 2024 г. в 14:10
Тема: Päring täiendavate selgituste saamiseks siseministri 18.02.2021. a 
määrus nr. 10 kohta
Кому: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

Teie poolt saadetud kirjas palusite Päästeametil selgitada ning täpsustada 
Tuleohutuse seaduses, Määruses nr. 10 ("Veevõtukoha rajamise, katsetamise, 
kasutamise, korrashoiu, tähistamise ja teabevahetuse nõuded, tingimused ning 
kord") ning määruses nr. 8 ("Tuletõrje veevõtukoha ehitusprojektile 
esitatavad nõuded") sätestatud nõudeid seoses tuletõrjesüsteemide 
projekteerimise eeskirjadega. Eelkõige palusite selgitada nõudeid maa-aluste 
survestamata tehislike veeallikate, nimelt maa-aluste survestamata tehislike 
tuletõrjeveemahutite, projekteerimisele ning tootmisele.

Vastused Teie küsimustele on esitatud küsimuste loetelu järjekorras iga 
küsimuse järel:

1.	kas maa-aluste survestamata tehislike veeallikate (tehislike 
tuletõrjeveemahutite) tootja kasuliku veekoguse määramisel peaks eelkõige 
juhinduma määruse nr. 10 lisa 1 joonise 3 nõuetest, kus minimaalseks 
kõrguseks imisõelast on määratletud 500 mm?

Vastus:

Määruse nr 10 lisas 1 joonisel 3 esitatud lahenduse järgimine võimaldab 
lihtsustatud ja eraldi arvutusi teostamata tagada päästetehnikaga välja 
pumbatava vee nõutud koguses häireteta kasutamist. Imisõelast 500 mm 
veesamba tagamine vähendab vee pumpamisel sõela avade kohal tekkiva 
veekeerise kaud õhu sattumist pumbasüsteemi. Õhu sattumisega pumpa saab 
häiritud pumba poolt vee omastamine ja väljutamine. Veesammast sõela kohal 
on võimalik vähendada tootja poolt koostatud terviklahendusega, mis tagab 
pumba häireteta töö nõutud vee koguse kättesaamiseks mahutist.

2.	kas Päästeamet saab esitada standardis EVS 812-6:2012+A1+A2 ning määruse 
nr. 10, Lisa 1, p. 17 mainitud "spetsiaalset madala vee imisõela või muid 
veevõtulahendusi" konstruktsiooni nõuded ning kirjelduse?

Vastus:

Päästeamet kui riiklik järelevalve asutus ei koosta madala vee imisõelale 
konstruktsiooni nõudeid ja kirjeldusi. Kuna madala vee imisõela tehnilisi 
lahendusi võib olla mitmeid, sõltuvalt tootja poolt koostatud juhistele, 
siis nende  kasutamine veereservuaaris peab tagama veevõtukohale ettenähtud 
veevooluhulga ja vajaliku veekoguse

3.	kas maa-aluste survestamata tehislike veeallikate (tehislike 
tuletõrjeveemahutite) tootja võib juhinduda üksnes oma arusaamast 
spetsiaalse imisõela konstruktsioonist ning järelikult - tuletõrjeveemahuti 
efektiivse mahu arvutamise metoodikast?

Vastus:

Päästeamet ei soovita juhinduda üksnes oma arusaamast. Mõistlik on siiski 
koostada/projekteerida veevõtukohast nõutud vee vooluhulga ja -koguse 
tagamiseks terviklik tehniline lahendus, mille aluseks on erinevate 
kasutatavate komponentide standardiseeritud või eraldi arvutatud andmed.

4.	kas määruse nr. 10 Lisa 1 p.20 nimetatud nõue kehtib mis tahes suuruse ja 
mahuga tuletõrjeveemahutitele, mis kuuluvad kinnise survestamata veeallikate 
kategooriasse?

Vastus:

Redel on ettenähtud mahutist välja saamiseks ja see on hädavajalik sõltumata 
mahuti suurusest. Kahjuks on olnud traagilisi juhtumeid, mis on seotud 
veevõtukohtade ja -mahutitega kus väljapääsu võimalus puudus.

Lugupidamisega,

Erti Suurtalu

ohutusjärelevalve osakond

ekspert

mob: +372 5656 8103

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET

Kevade 10 | 79529 Rapla

 <http://www.rescue.ee/> www.rescue.ee

 <http://www.facebook.com/paasteamet> http://www.facebook.com/paasteamet

 <https://www.rescue.ee/et/strateegia>